Historie
Airsoft je japonskou odpovědí z roku 1980 na paintball vzniklý v USA. Cílem airsoft hry je souboj dvou nebo více družstev pomocí airsoft maket zbraní, vystřelujících speciální airsoft plastikové projektily - lehké plastové kuličky o průměru 6 mm a váze 0,18 - 0,40 g.
Akce
Mnoho airsoftových her scénářem odpovídá reálným bojovým situacím. Může jít o činnost malé speciální jednotky proti přesile, dobývání bunkru - kulometného hnízda, hledání sestřeleného pilota, obrana důležité pozice, boj ve městě... prostě lze vymyslet cokoliv.
Zbraně
zjednoduseně řečeno, jsou méně výkonné vzduchovky, které plastovou kuličku vytlačí pomocí stlačeného vzduchu, plynu, nebo elektromotorkem napínanou pružinou. Airsoft zbraně jsou přesné kopie skutečných zbraní, a tak není problém pořídit si Glock 17, AK 47, M 16 nebo i kulomet M-60. Dražší typy airsoft modelů umožňují dokonce střelbu dávkou.
Airsoft zbraně jsou realistické a levné na provoz, zásah střelou není tolik bolestivý. Hrát fair-play je dobrou vizitkou každé skupiny i samotného hráče, vše se řídí dle předem dohodnutých pravidel. Důležitou ochranou při této hře jsou speciální brýle, které vydrží náraz vystřeleného projektilu... oči máte jen jedny.
Pojmy
Zde jsou uvedeny ty nejdůležitější zkratky a pojmenování pro snazší orientaci ve světě Airsoftu.
AEG – Automatic Electric Gun (automatická elektrická zbraň)
CQB - Close Quarter Battle (boj v uzavřených prostorách)
GBB – Gas Blow Back (plynovka se systémem BlowBack)
NBB/GNB – Non Blow Back (plynovka bez systému BlowBack)
BlowBack – systém u plynových pistolí, který umožňuje zpětný pohyb závěru při střelbě
Tlačák – tlačný zásobník pro AEG, který má menší kapacitu, ale nemusí se „dotáčet“ a nechrastí
Točák – natahovací zásobník pro AEG, který má velkou kapacitu, ale musí se průběžně „dotáčet“ a chrastí
Hop-Up – zařízení udělující kuličce zpětnou rotaci, která narovnává balistickou křivku a podstatně zvyšuje dostřel
Semi/Auto – Jednotlivé rány / Automatický mód střelby
PMR – Personal Mobile Radio (vysílačka)